Direktlänk till inlägg 6 september 2013

Kort nummer 1: Du är oslagbar

Av Åsa Brunnberg - 6 september 2013 10:32

Du är oslagbar heter kort nummer ett. Det kan du både välja att göra själv och köpa sats till eller köpa enbart ett färdigt kort. För att göra kortet behövs följande material:


1. Vitt underlag som är vikt på mitten. Måtten är på: 13,5 * 13,5cm.

2. Mönstrat underlag från serien "Livsnjutare" med måtten: 12,5*12,5cm. ( Scrap it up)

3. Enfärgat lila papper med måtten: 11,5*11,5cm. ( Scrap it up)

4. Stämpel som heter: Du är oslagbar (Scrap it up).

5. Vitt papper att stämpla på. (Kortskaparskolan)

6. Die att skära ut mönstret som är ova. (Scrap it up).

7. Tejp att sätta ihop kortet.

8. Rutigt lila och vitt band (Scrap it up.

9. Big shot, Cuttlebug eller dyligt för att kunna skära ut ovala motivet.


Gör så här: Gör de olika delarna av pappers underlagen med hjälp av en sax eller ett scoaringboard.


Limma först det största pappret på det vita underlaget. Tag sedan det rutiga pappret och limma på detta papper. Sist tar du först bandet och limmar runt om det lila pappret. Allra sist sätter du fast det stämplade motivet. Klart


 

Samtliga material finns att köpa i vår butik förutom skärmaskinerna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Brunnberg - 15 oktober 2013 13:35



 Jag har valt att göra videor på de kort jag själv skapar och med material jag själv kan erbjuda. Dessutom är videon på svenska, något som jag har saknat själv när jag började med scrapbooking. Dock har jag en liten favorit inom denna värld som har l...

Av Åsa Brunnberg - 15 oktober 2013 13:35



 Jag har valt att göra videor på de kort jag själv skapar och med material jag själv kan erbjuda. Dessutom är videon på svenska, något som jag har saknat själv när jag började med scrapbooking. Dock har jag en liten favorit inom denna värld som har l...

Av Åsa Brunnberg - 20 september 2013 12:01

Hej Nu finns det det ultimata paketet för dig som älskar att skapa kort och framför allt dina egna. Se nedan vad du kan beställa från oss i form av material till en kostnad du tjänar på:   Gå in på www.scrapitup.se och titta i katalogen på ...

Av Åsa Brunnberg - 6 september 2013 15:37


Dopkortet   Detta söta dopkort har följande material:   Ett vitt underlag med måtte: 13,5*13,5cm Ett mönstrat papper med rosor på med måtten: 12,5*12,5cm Ett vitt papper som motivet med bebisen sitter på med måtten: 8*9 cm En bild med b...

Av Åsa Brunnberg - 6 september 2013 12:23


Julkortet Detta behövs för att göra julkortet: 1. Pappersset med god julstämpel + röda pärlor. Ladybug. (Scrap it up) 2.3d-kuddar. (Scrap it up) 3. Färg: Distress ink, Fired brick (Tim Holtz) 4. Rött Organzaband (Scrap it up) 5. Vitt papp...

PRESENTATION


Denna sida är till för dig som älskar att skapa egna kort.

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

SÖK I BLOGGEN

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV

RSS

BESÖKSSTATISTIK

GALLERI MED BILDER PÅ KORT JAG SKAPAR

Denna kategori finns för att du ska kunna se vilka kort jag gör och hur. Materialet jag använder  har jag köpt från Scrap it up och det kan du också göra. Kontakta bara mig för information.

PRISER

Här kommer ni att kunna se samtliga priser på de papper och embellishments ni kan köpa för att kunna göra de kort som jag har lagt in bilder på under galleriet.

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards